Fokuserer du også alt for meget på din forside?
De fleste besøgende på din hjemmeside ser højest sandsynligt aldrig din webshops forside.
Vi oplever at 9 ud af 10 webshopejere fokuserer alt meget webshoppens forside. Gælder det mon også for dig? Så har jeg en lille hemmelighed af dele med dig.
Og hvorfor så det?
Jo ser du – de fleste besøgende kommer direkte fra fx en facebook annonce, en google søgning eller noget helt tredje.
Derfor vil de komme direkte ind på en produkt- eller kategoriside. Og altså uden om din forside. (Vis evt. en søgning fra google?)
De ser altså IKKE din webshops forside.
Succesfulde webshopejere – altså dem, der virkeligt tjener penge på deres webshop – er klar over dette – og imens du bruger 10 timer på at vælge den rigtige slider og det rigtige billede til din webshops forside, så knokler de istedet på med at forbedre og optimere produkt- og kategorisiderne… Og de griner hele vejen ned til banken.
Hvis du vil indgå at gå i forsidefælden skal du huske følgende:
- Lad være med at fokuser AL din energi på webshoppens forside
- Husk på at de vigtiste informationer – såsom beskeder om frifragt, telefonnummer eller andet, også skal være på dine produkt- og kategorisider.
- Det er altså IKKE nok blot at have dem på forsiden – langt fra alle ser dem.