Hvad skal der til for at drive en Magento webshop? Og hvad skal i forvente af udgifter til den løbende drift? Bliv klogere her
Undgå slåskampe!
Som ny kunde bør i have en ide om jeres omkostninger ifb. med at drive en Magento Webshop.
Både til at etablere en ny Webshop.
Men særligt også til de løbende omkostninger.
Alt for mange kunder ender med at slåsse med deres magento-leverandør, fordi de ikke kender de løbende omkostninger på forhånd.
At eje eller leje?
Læs evt. først om vores priser på en ny Magento webshop
Når i gør brug af Open Source software som Magento, så ejer i selv webshoppen.
Det svarer altså til at købe en bil.
Og det giver en række store fordele:
- I ejer selv 100% webshoppen
- Den kan tilpasses præcist som i ønsker det
- Den kan aldrig tages fra jer – og i kan selv vælge leverandør.
Men som i sikkert ved, er der en række udgifter forbundet med at eje en bil.
Det samme gør sig gældende med at eje en Magento webshop.
Der er en række løbende udgifter, som i skal forvente.
Hvad er de månedlige udgifter?
Det kommer helt an på hvor stor webshoppen er.
Men hvis jeg skal gøre det helt kort, så betaler vores kunder betaler typisk et sted mellem 2.000 og 30.000 DKK månedligt, for at have en opdateret og velfungerende webshop.
Hvilke typer udgifter er der?
Grundlæggende skal i forvente følgende løbende udgifter til et bureau som os:
- Udgifter til Magento hosting
- Udgifter til Opdatering af Magento
- Udgifter til Udvikling af ny funktionalitet
- Udgifter til løbende fejlrettelser
- Udgifter til løbende support
Udgifter til Magento hosting
Magento skal hostes på en solid og driftsikker webserver.
Generelt kan du få Magento hosting fra omkring 150DKK og op til mange mange tusinde kroner.
Vores kunder betaler typisk mellem 995 DKK og 6495 DKK månedligt.
Har du en mindre shop, anbefaler vi vores løsning til 995 DKK.
Enkelte andre virksomheder har billigere Magento hosting, men så oplever vi som oftest at det også går udover kvaliteten af webserverne.
Udgifter til Opdateringer af Magento
Magento skal løbende opdateres, for at softwaren ikke bliver forældet.
Bliver jeres Magento webshop ikke holdt opdateret, stiger risikoen for hackerangreb. Derudover vil I ikke have mulighed for at benytte de nye funktioner, som løbende bliver tilføjet i Magento.
Da ingen Magento installationer er ens, er der som oftest ikke en fast pris på disse løsninger. Det kommer helt an på, hvor mange ekstra moduler og hvor kompleks Magento webshoppen er.
Ligeledes kommer det an på, hvor ofte i ønsker systemet opdateret.
Forvent at jeres bureau skal bruge minimum 30 timer årligt på opdateringer af Magento, hvis i vil have en sikker og seriøs webshop.
Udvikling af ny Magento funktionalitet
Efterhånden som jeres Magento webshop vokser, vil i have voksende krav og forventninger til platformen.
Disse ting skal håndteres af erfarne Magento udviklere.
Det værende sig typisk opgaver som:
- Tilføjelse af 3.parts moduler
- Udbygning af lagerfunktionalitet
- Tilrettelser af designet
- Automatisering af ordreflow
- Forbedret sikkerhed
- Hastighedsoptimering af Magento
Det gode ved disse investeringer er at de typisk bliver nødvendige når jeres webshop vokser.
Udgifter til løbende fejlrettelser
Det er urealistisk at tro, at der ikke vil opstå løbende fejl i jeres Magento Webshop.
Ligesom der på jeres bil kan være lamper der pludseligt blinker eller olie der lækker.
Magento er et fantastisk værktøj. Men der indholder desværre også enkelte fejl og bugs, som løbende kan give driftsproblemer.
Forvent derfor at der løbende skal rettes fejl på platformen.
Udgifter til Support
Medmindre i er 100% selvkørende, skal i forvente at afsætte økonomi til at løbende købe support hos jeres webshop-leverandør.
Det kan fx være i forbindelse med:
- Hjælp til ordrehåndtering
- Hjælp til at oprette produkter
- Support til produktfeeds
- At forstå Magentos mange funktioner
Vores kunder bruger mellem 1.000 og 15.000 DKK månedligt hos os på support.
Typisk mest i den første periode.
Flere af vores kunder – som har haft webshop i flere år – bruger ikke noget hos os, da de selv 100% har styr på at bruge platformen.
Spørgsmål?
Hvis i har spørgsmål til de løbende omkostninger, såvel som omkostningerne ved at lave en ny webshop, så må i endelig kontakte os.