Our journey from one era to the next

Vi er en historie om ambitiøse mennesker. Vi er en historie om passioneret webarbejde. Vi er en historie om to virksomheder, der ville blive endnu stærkere sammen.

Men vigtigst af alt, så er vi en historie om en ny æra. Og de mennesker, der udgør den.

A story with two beginnings

Alle gode historier har en begyndelse. Vores har to, og vi tror på, at det gør historien dobbelt så god.

Den første begyndelse skete i København, hvor Mikkel Rommelhoff i 2015 startede WordPress bureauet Rommel. Den anden kom i 2017, da Rasmus Høks (CEO i era) grundlagde e-commerce bureauet Høks.

To begyndelser. To erfarne iværksættere. To virksomheder med forskellige webkompetencer – og identisk høje ambitioner for, hvad den næste æra inden for e-commerce og websites betyder.

Teamwork makes the dream work

Stærk udvikling kræver et stærkt team. Det var kerneideen i begge virksomheder, og der blev arbejdet ud fra den filosofi hver dag. I Aarhus stod Rune Jensen som partner for den daglige drift af Høks – og hos Rommel voksede teamets WordPress kompetencer sig kun stærkere.

Det første store skridt mod den nye æra kom, da både Høks og Rommel blev opkøbt af den digitale bureaugruppe Generaxion. Et spring fra et tæt hold af kolleger i Aarhus og København, til +400 på tværs af Danmark, Finland, Sverige og Tyskland. Med stærke specialister inden for det digitale felt, og en gruppe bag sig til at håndtere bl.a. HR og økonomi, kunne vi fokusere på det, vi bedst kunne lide: de gode webløsninger.

Den sidste brik i puslespillet var bare at samle de to teams af webspecialister, begge klar til at gå ind i den nye æra. Under én vision. Under ét navn. era.

Welcome to the new era

I 2023 gik vi fra at være ca. 25 kolleger på tværs af to virksomheder, forenet under den samme gruppe, til at være ét stærkt team. Et samlet hold af webspecialister, der nu dagligt kunne trække på hinandens kompetencer – og forene dem for at skabe mere ambitiøse løsninger end nogensinde før.

Navnet era er et signal om, at vi kigger mod fremtiden. Mod det, der virker i morgen – og lang tid efter det. Den digitale fremtid kræver en bred pallette af kompetencer inden for e-commerce, design, programmering og analyse. Det har vi samlet ét sted.

Så vi i samlet flok kan træde ind i den nye æra inden for webløsninger.

The Making of a New Generaxion

Bøger og gode fortællinger er næsten synonymer.

The Making of a New Generaxion er en coffee table bog på +200 sider om hele gruppens historie. Fra dens fragmenterede tilblivelse, til det samlede fællesskab af nordeuropæiske kolleger, Generaxion Group er i dag.